Comencem fent una pluja d’idees:
- Estratègia:
Avaluant les característiques, habilitats i interessos del nostre grup de robòtica ens hem dividit en grups de 4. D’aquesta manera localitzem els interessos de cada alumne i cadascú és feliç amb el treball que ha de fer i li posa més dedicament, també afegint-hi que és una manera com podem sentir-nos còmodes amb els nostres companys i treballar en un ambient de calma.
- Possibles projectes a presentar:
- Projecte 1: Aquest projecte està fet per entrenar la memòria i per ajudar la gent amb alzheimer o amb pèrdues de memòria a curt termini. Tot i que també és necessari per entrenar la ment. Per finalitzar a la part 3D haurem de fer una carcassa per a la placa.
- Projecte 2: És una versió econòmica d’una pròtesi pel braç. Per tal que la gent que no s’ho pot permetre. L’estructura del braç estarà feta a partir de la màquina 3D com a part del nostre projecte i treball.
- Equips/Eixos de treball:
- Equip de impresora: Format per David i Iker l’equip de la impressora s’encarrega d’imprimir els dissenys 3D, configurar la impressora i procurar que no rebi cap dany.
- Equip de Programació 1: Format per Manel, Fran, Wijie i Alex.
- Equip de Programació 2: Format per Marc, Hector i Gerard.
- Comunicació: Format per Fatima i Judith l’equip de comunicació s’encarrega de fer els vídeos i les fotos (així documentant el procés d’aprenentatge i la realització del projecte), l’edició del vídeo, el disseny de l’escenari 3D , una cartolina.
Comunicació:
A l’equip de comunicació ens hem dedicat a fer una proposta d’un pòster per penjar a l’exposició del projecte. També hem recollit fotografies del procés de tot l’equip per poder veure els avenços.
Després ens hem dedicat a crear dissenys 3D per crear escenaris adequats relacionats amb el nostre projecte.
Equip de Programació 2: Marc, Hector i Gerard
Aquest equip està treballant a l’APP i solucionant els problemes que se li aboca presentant mentre la posen a prova.
Per exemple: L’app de «bitbloq» estava donant problemes per construir l’aplicació per al projecte. Per solucionar-ho van haver de revisar tot a fons i després refer tota la feina ja va fer-ho anteriorment. Al final el nostre equip de nois vaig solucionar els problemes que els oferia.
També s’estan encarregant del disseny de l’APP i procurant fer les funcions desitjades.
Equip de Programació 1: Manel, Fran, Wijie i Alex.
Aquest equip s’encarrega de disseny 3D de la carcassa que protegirà la placa.
Equip de impresora: David i Iker
L’equip de la impressora està dedicant-se a fer un disseny del logotip de l’escola per imprimir-lo i posar a prova la impressora.
Problemes amb la màquina 3D
Una dificultat que vam tenir va ser amb la impressora 3D, ja que no funcionava bé, però vam poder solucionar-ho, vam canviar la màquina 3D que teníem per una altra que també teníem però aquesta si funcionava. I així seguim avançant amb el grup de disseny 3D.